Cierpa B.V.

Klantcase
15 maart 2021 - geschreven door Cierpa B.V.
  • Specialismes
  • Sectoren
  • Tags
Klantcase

Klantverhaal Mosa: De ervaring van Royal Mosa:

Tot 50% reductie stilstanden Klantverhaal Mosa: De ervaring van Royal Mosa:

Mosa is innovatieve Nederlandse tegelfabrikant met verkoopkantoren in de hele wereld. Mosa is begonnen met real-time OEE berekenen vanwege een duidelijke behoefte bij de operators om tijdsbesparingen door te voeren. Inzicht in de duur en oorzaken van stilstanden stond centraal in de behoefte om gerichter te kunnen verbeteren.

In 2014 zijn we aan de slag gegaan met de Cierpa OEE. Deze Lean Support Software kon direct worden aangesloten op de bestaande sensoren en PLC’s. Daarbij kon gebruik worden gemaakt van bestaande datastromen en onze IT-infrastructuur. Dit resulteerde in 50% reductie van stilstanden.

Resultaat
• 50% reductie van stilstanden tijdens omstellen
• Exact inzicht in moment van optreden en duur van stilstanden
• Exact inzicht welke machine de bottleneck is op welk moment
• Bijvangst: Inzicht in duur en aantal korte stops

 
Video

Interessante informatie?

Het netwerk van de Lean Portal.nl is altijd benieuwd hoe we verder kunnen helpen.