Cierpa B.V.

Klantcase
16 maart 2021 - geschreven door Cierpa B.V.
  • Specialismes
  • Sectoren
  • Tags
Klantcase

CleanLease en gestructureerd verbeteren

Met Cierpa Kaizen is het gelukt verbeteringen binnen de organisatie werkelijk uit te voere

Marcel van Walderveen, bedrijfsmanager, en Karin Warrink, training & development manager, vertellen over verbeteren met Cierpa."CleanLease is al meer dan 100 jaar gespecialiseerd in het reinigen en verhuren van hoge kwaliteit textiel. Onze eerste wasserij startte in 1910 in Wormerveer en sinds die tijd zijn we uitgegroeid tot een toonaangevende dienstverlener voor de segmenten ziekenhuizen, zorg en hospitality, in Nederland en België.

Binnen ons bedrijf liep al een verbeterproces voordat we met de Cierpa Kaizen startten. Onze medewerkers hadden veel verbeterideeën maar het was moeilijk om inzicht te krijgen in de meerwaarde van alle voorstellen. Daardoor kregen de ideeën te weinig opvolging. Ook werkte we met losse actielijsten waardoor de borging van lopende acties en verbeteringen moeilijk was. Om hier een einde aan te maken hebben we de Cierpa Kaizen ingevoerd op alle Nederlandse vestigingen. De tool is webbased dus alles is bereikbaar via het net.

We hebben een resultaat geboekt met de Cierpa Kaizen om trots op te zijn:

• alle acties geborgd conform een vaste methodiek die iedereen begrijpt
• verbeterideeen en acties zijn meetbaar
• vaste teams die wekelijks met ploegoverdracht verbeteringen bespreken
• medewerkers voelen zich gehoord.

De Cierpa Kaizen heeft een positieve werking op zowel het proces als alle medewerkers. Het gaf iedereen een handvat hoe verbeteringen binnen de organisatie op te pakken en te borgen."

Bekijk hier het interview:

 
Video

Interessante informatie?

Het netwerk van de Lean Portal.nl is altijd benieuwd hoe we verder kunnen helpen.